Участь Олени Сивої у дводенному курсі "Науково обґрунтовані інтервенції(втручання) для дітей шкільного віку з розвитковими розладами мови"

22/5/2024

Членкиня нашого Товариства Олена Сива взяла участь у міжнародному курсі "Науково обґрунтовані інтервенції(втручання) для дітей шкільного віку з розвитковими розладами мови". Насамперед ми щиро вдячні професорці Сьюзен Еббельс за надання можливості нашій членкині взяти участь у цьому дводенному курсі безкоштовно! 

Метою курсу було оновлення знань терапевтів мови та мовлення та інших зацікавлених фахівців щодо поточної наукової бази інтервенції для дітей шкільного віку з розвитковими розладами мови. Акцент курсу був спрямований на розгляд доказів ефективності або не ефективності методів надання послуг у сфері освіти( день 1) та огляд  науково обґрунтованих доказів за або проти конкретних методів втручання на різних рівнях мови (у дітей із розладом розвитку мови )(день 2) з досвіду Великобританії та інших світових науковців. А саме була розглянута 3-ох рівнева модель надання послуг в освіті дітям шкільного віку з розвитковими розладами мови та роль терапевтів мови та мовлення на цих рівнях.

Упродовж курсу була введена система кодування кольорами «світлофор», яка оцінювала надійність доказів досліджень. Від темно-зеленого, що означає переконливі докази ефективності до червоного, який вказував, що переконливі докази НЕ ЕФЕКТИВНІ. Також були розглянуті методи втручання на різних рівнях мови: на рівні слова, речення, граматики, структури речення, словниковий запас та пошук слів. Відзначалися ефективність або не ефективність даних методів у процесі інтервенції.

Учасники курсу, а це фахівці з Англії, Швейцарії, Польщі, Австралії та України тощо мали можливість поділитися власною практикою у світлі представлених доказів і подумати про те, які зміни вони можуть внести та які подальші дослідження варто провести.

Відгук Олени :

Ми можемо вважати і часто так робимо, що методи, техніки втручання є ефективними спираючись на власний досвід та інтуїцію, але НАМ ПОТРІБНО ДОВЕСТИ ЦЕ ІНШИМ. Чому інші фахівці мають нам вірити і можуть використовувати цей метод? Застосування доведених методів дозволяє максимально ефективно забезпечити безперервний комплекс підтримки та послуг дітям та дати змогу їм всебічно розвиватись. Безумовно, важливо пам'ятати, що співпраця між фахівцями та батьками є ключовим фактором у цьому процесі!

Від імені ГО "Українське товариство терапії мови і мовлення" дякуємо  @SusanEbbels 🇺🇦🇬🇧 за сприяння професійному та безперервному розвитку українським терапевтам мови і мовлення! 

Read also

All news
6/12/2025

Стартує електронний навчальний курс: “Роль терапевта мови та мовлення у сфері охорони здоров'я”

Увага! 🎓 Стартує електронний навчальний курс: “Роль терапевта мови та мовлення у сфері охорони здоров'я” 🗓 Старт реєстрації: 6 грудня 2025 року 👩‍🏫 Лекторка: Оксана Лялька — доктор філософії у галузі когнітивної науки 📍 Формат: онлайн, доступ запису вебінарів на платформі Академії УТ ТМІМ 📜 Сертифікат: 7 балів БПР (для працівників сфери охорони здоров'я відповідно до наказу МОЗ України №1065 від 05.07.2025 р.) 🔍 У межах вебінару буде розглянуто: - сучасну роль терапевта мови та мовлення в мультидисциплінарній команді; -клінічні, когнітивні та етичні аспекти роботи в системі охорони здоров'я; стандарти доказової практики та міжнародні підходи; 💬 Приєднуйтесь, щоб дізнатися, як ваша професійна діяльність формує якість життя пацієнтів і впливає на розвиток системи охорони здоров'я в Україні. 🔗 Реєстрація: https://academy.slt.org.ua/